1 Şubat 2009 Pazar

Bursa bit pazarı


Bursaya gelmişken bit pazarına ugrayıp potansiyelini görmek istedim.Karşıma gayet büyük bir pazarlar silsilesi cıktı...Öncelikle bit pazarına "bat pazarı" diyorlar Burasada.Muhtemelen eski zamanlarda at satanlar da vardı:)
İlk pazar Demirtaş denilen yerde ana caddenin kaldırımlarına açılmış tezgahlardan ibaretti.Tam bir çöp yığını ve üstelik cok para isteyen esnafın bulundugu bir ortamdı..
*Bu şahsı 19 tl ye aldım...

Pazarda bit meraklısı bir arkadaşla tanıştım ve beni diğer pazara da götürdü.2.pazar şehir merkezinden biraz uzakta bir çeşit hafriyat yığınları atılan arazi ve çogunlukla çöp toplayıcısı çingenelerin mekanıydı.Lakin İstanbuldan farklı olarak cok sayıda endüstriyel parça ve makine ekipmanı satılıyordu.Ama orada da antika edecek bişi yoktu.Yine de şansıma eski fotoğraf makineleri çıktılar.Eski Zenit-E ve Mamiya DSX 1000 fotograf makineleri ve bir Weimarlux pozometre...Her biri 1 tl den.

Bu Bursa insanı buruyor:)

6 yorum:

murat kara dedi ki...

merhaba ben bursada yaıyorum fakat bursada bulunan bit pazarlarının nerede oluğunu internetten bulmam mümkün olmadı sanırım siz bir kaçını biliyorsunuz rica etsem adreslerini söyler misiniz?

Adsız dedi ki...

En büyük bit pazarı , zafer mahallesinde kuruluyor. Santral garajdan , kuş pazarına giden dolmuşlara bin. (hangisi olduğunu hatırlamıyorum.) Kuş pazarının hemen arkasında dere gibi bir yer var, orada kuruluyo... iyi günler.

Not: Ayrıca blog sahibine çok teşekkür ediyorum. Bloğunuz sayesinde bit alışkanlığı edindim. Gezerken çok da haz duyuyorum.

FT

doğan toplu dedi ki...

Hangi gün kuruluyo

Adsız dedi ki...

hangi günler kuruluyo peki

Adsız dedi ki...

İnsan iyi bi aciklama yapar hangi gun nerde bu pazar

1tl.blogspot.com dedi ki...

:) insan biraz dikkat eder.. Tüm yayınlanan yazıların pazar günü olması tesadüf mü? Böyle kurulan tüm bit pazarlarının pazar günü olduğu herkesin malumudur.Bit pazarı denilince yanıltmasın, bu pazarlar sokak çöpçülerinin kağıt, pet, cola kutusu toplarken çöplerden topladıkları -üç beş kuruşa satabileceklerini düşündükleri- objelerdir. Pazar günü dışında kurulan bir bit pazarı varsa o zaten sabit kurulu ve tezgahta satılan pazardır..

free web stats
Bu site bit pazarı günlüklerinden oluşmaktadır.Sitenin yazı ve görsel tüm içeriği KenDisi tarafından üretilmiştir.Site bitlerden "para" ile alınan eşyaları anlatır,bilgi verir.Salt mesajı "eşyaların dünyevi unsurlar ve araçlar oldugu"nu hatırlatmaktır..Siteyle ilgili beğenilerinizi kendinize vurgulayın !Olası şikayetleriniz de ise en iyi çare "öyle yapılmaz böyle yapılır"diyerek site sahibi olmanızdır!!Netekim bu site de böyle açılmıştır.Hadi eyvallah!...